Sang og musikk 🎶

Denne uken har personalet fått Ukulelekurs! 🎶🎼!

Vi samarbeider med OsloMet, storbyuniversitetet, om å utvide kompetansen rundt de praktisk estetiske fagene, og musikk, dans og drama.

Så langt i år har førstelektor i musikkvitenskap, Liv Anna Hagen, vært på besøk ved flere anledninger for å lære personalet om hvordan man kan bruke instrumenter, lyd og rytmer i lek ute og inne, og i samling sammen med barna.

Mandag 20.mars kom hun på besøk på personalmøtet vårt og hadde et ukulelekurs med hele personalgruppen! Vi gleder oss til å bruke ukulele i sangstunder sammen med barna 😊.

En til to ganger i måneden kommer også musikkpedagogen, Wibeke, på besøk til barnehagen for å spille gitar med barna. Da har vi fellessamlinger med alle barna, og samlinger på hver avdeling der sangene er tilpasset aldersgruppen, og det barna er interessert i.

Til våren skal vi flytte musikkstundene ut, og ha leikarring og andre musikkleker ☺️.