Hvem er vi ?

En trygg start på livet!

I Berghoff ønsker vi å gi barnet en trygg start på livet med gode forutsigbare hverdager med nærværende voksne.

De fleste ansatte har jobbet her i mange år og har en grunnleggende positiv innstilling.

Vi er en såpass liten barnehage som gir oss god fleksibilitet innad - det gjør at alle kjenner alle. Dette gjør at overgangen fra liten til stor avdeling glir lettere.

Vi har fokus på livsmestring, det at barn skal oppleve fellesskap og vennskap. Dette er viktig for barnets psykiske helse. Det fremmer utvikling, beskytter og hjelper barn til å regulere egne følelser. Lek i naturen gir barn og voksne gode felles opplevelser og inviterer til allsidig lek og gode felles opplevelser.

Vi bruker naturen vi har rundt barnehagen, både med fast turdag, aking på jordet, skilek, gapahuken i skogen, grillhytta i eplehagen vår og grillplassen ute. Barnehagen har også mange flotte turmål i nærområdet med Skuibakken, fotballbanen mm.

Naturen ligger tett innpå barnehage og det er lett å gå på sporjakt her når vi rett utenfor døra kan finne både rådyrspor og elgespor. Spennende med grevling som bor i vårt nærområde selv om vi ikke kan se den på dagtid.

Området ligger skjermet fra trafikk og barna som sover ute får ro og masse frisk luft.

Vi jobber for å bruke vårt nærområde mest mulig for å lage en spennende og opplevelsesrik tid i barnehagen.

Tidligere så var Berghoff barnehage kjent som en musikk barnehage og hadde store forestillinger. Vi vil i årene fremover jobbe for å få opp igjen interessen for musikk og teater. Vi jobber for å fremme kunst, kultur og kreativitet.

Barnehagen har scene  med innebygget dukkekrok med sceneteppe som kan trekkes for. Rommet i innbyr til allsidig lek med utkledning, teaterlek, rollelek og gir ro til fordypning i leken.