Handlingsplan for et godt psykososialt barnehagemiljø.

Bærum kommunes har en "PLAN FOR Å SIKRE BARNA ET GODT PSYKOSOSIALT BARNEHAGEMILJØ". Planen er utarbeidet av en gruppe representert av styrere, faglig veileder og Barnehagekontoret.

Bærum kommunes PLAN FOR Å SIKRE BARNA ET GODT PSYKOSOSIALT BARNEHAGEMILJØ - Handlingsplan er et verktøy for alle kommunale og private barnehager i arbeidet med å forebygge og forhindre krenkende ord og handlinger mot barnehagebarn. Planen viser hvordan barnehagene arbeider med det psykososiale miljøet i barnehagen, hvordan de ansatte styrkes i arbeidet mot mobbing og hvilke rutiner barnehagen har i arbeidet med forebygging av mobbing. I Bærum kommune har vi et tverrfaglig samarbeid. I enkelte saker kan det være naturlig å ta kontakt med helsestasjon, PPT, barnevern eller skole.

Her kan du se planen:

Handlingsplan for et godt psykososialt barnehagemiljø 2021-1