Berghoff barnehage

Berghoff barnehage er en stiftelse og holder til i Skui Vels ærverdige sveitservilla fra 1800 tallet.

Velkommen til Berghoff barnehage - huset med en historie fra 1800 tallet. Her har det blant annet vært barnehjem og feriehjem for tuberkulosetruede barn, grendehus, park, fritidsklubb og i mange år barnehage.

Selv om huset nok ser litt anderledes ut idag er det et hus med sjarm og personlighet.

Vi har en stor gammel hage med epletrær, store rom med høyt under taket, et nærmiljø som gir mange gode dager ute i flott natur.

Berghoff har en lang og spennende historie helt fra 1890.

Bygget har vært Skuis Storstue hvor kjente band har stått på scenen, og huset mange spennede kulturaktiviteter. Her har vært, ball, brylluper, bygdefester og møter.

Spennende er det å tenke på at frigjøringsdagen 8.mai 1945 ble feiret i huset! Atmosfæren preger driften av barnehagen idag også - mange som trives godt i "Kråkeslottet" vårt!

Helt fra 1989 har det vært barnehagedrift.

Barnehagen drives som en stiftelse på et ideelt grunnlag. Stiftelsesstyret er 4 valgte fra foreldregruppen i barnehagen.

Barnehagen leier hele 1.etasje samt underetasjen, med et lite kontor og litt lagerplass i husets 2.etasje.

Lokalene er spennende og innbyr til variert lek med scene, dukkekrok, stor gulvplass, skillevegg og rikelig med spennede materiell som gir rom for allsidig lek.